۱) انتخاب زمان نامناسب برای اسباب کشی
اولین گزینه ی که شاید شما کمتر به آن دقت کنید زمان اسباب کشی است. شما باید زمانی اقدام نمایید که از وضعیت مکان فعلی تان ارزیابی صحیحی را داشته باشید و همچنین از پیش تر محل جدید را اماده نموده باشید. اگر این دو مورد به درستی انجام نشده باشد می تواند زمینه ی برای بروز زحمت یا دردسر برایتان باشد. همیشه سعی کنید که به آرامی در ذهن خود تمام چیزها را مرور کنید و به این فکر باشید که زمان مناسب برای جابه جایی فرا رسیده یا خیر.همچنین از میزان تعرفه ی باربری در زمان های مختلف نیز جویا شوید.
.
۲) موفق نشده اید که بودجه ی را به باربری اختصاص بدهید
باید از قبل برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل بودجه ی را کنار بگذارید و اگر اینکار را انجام ندهید در واقع یک مشکل بزرگ را برای خودتان به وجود اورده اید. حالا ممکن است در مورد هزینه های لازم سوالاتی را داشته باشید که باید برای استعلام قیمت از شرکتهای ارائه دهنده ی این خدمات کمک بخواهید.
.
۳) تحقیق و پرس جو نکردن در مورد شرکت باربری
متاسفانه یکی از مشکلاتی که بارها آن را مشاهده می کنیم انتخاب بدون آگاهی شرکت های اتوبار و باربری توسط مشتریان است. این مورد می تواند هزینه های زیادی را برایتان به همراه بیاورد پس در انتخاب آن نهایت دقت را بکار بگیرید و از افرادی که از شرکت استفاده کرده اند پرس و جو کنید.
سعی کنید از روش های مختلفی برای شناسایی بهترین شرکت استفاده کنید و در نهایت استعلام قیمت را انجام بدهید تا بتوانید موفق شوید.
.
۴)فکر کردن در مورد اینکه هیچ شرکتی نمی تواند به شما خدمات مناسب ارائه بدهد
این طرز فکر غلط می تواند شما را به دردسر بیاندازد و منجر به عدم موفقیت شما شود. شرکت های که چنین خدماتی را ارائه میدهند همواره سعی می کنند تا پرسنل مجرب و حرفه ی را استخدام کنند که در کوتاه ترین زمان اثاثیه منزل واداره و… را بسته بندی کرده و سپس به محل جدید ببرند. همیشه در نظر داشته باشید که مشتری مداری منجر به محبوبیت و معروفیت شرکت نزد مشتریان میشود.پس نیازی نیست در مورد این گزینه نگرانی های را داشته باشید.
.
۵)مخفی کردن برخی از لوازم و وسایل از دید کارکنان شرکت باربری
عده ی فکر می کنند که هر چقدر لوازم و وسایل را به کارکنان شرکت باربری کمتر نشان دهند در هزینه ی نهایی اسباب کشی تاثیر خواهد داشت. اگر چنین کاری را انجام بدهید سبب شده اید که مشکلات شما دو برابر گردد. مثلا برای اینکه در روز جابه جایی از ماشین کامیون برایتان استفاده شود ، وانت بار ارسال می شود و در نهایت به دلیل عدم فضای کافی برای اثاثیه شما، مشکلات جدی برایتان رخ میدهد.
.
۶)در قیمت های که در تماس تلفنی به شما داده می شود تکیه نکنید
nv اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی برخی از شرکت های باربری ممکن است در تماس تلفنی به شما قیمت باربری را بدهند که با هزینه ی اصلی متفاوت باشد پس نباید به چنین قیمتهای اکتفا کنید.
.
۷) اولین آگهی را که می بینید آن را قبول می کنید
نیازی نیست که با اولین آگهی ،شرکت باربری را قبول کنید بلکه به چندین شرکت زنگ بزنید و در مورد خدمات و هزینه هایشان سوال کنید تا اطلاعات کلی از آنها را بدست بیاورید سپس بهترین شرکت را انتخاب نمایید.
.
۸) بیمه باربری وسایل را چک نمی کنید
با وجود اینکه شرکتهای اتوبار تهران اثاثیه و وسایل شما را در زمان حمل بار و اسباب کشی بیمه می کنند ولی توصیه می شود خودتان در اینکار پیش قدم باشید و به موضوع بیمه دقت کنید مخصوصا اگر در میان وسایل شما ، لوازمی وجود دارد که قیمتی و با ارزش هستند.
مواردی که در قسمت فوق ذکر کرده ایم تنها هشت مورد از اشتباهات رایج در زمینه باربری بود که البته شما باید با بدست آوردن اطلاعات کامل در خصوص باربری، درصد رخ دادن این اشتباهات را به صفر برسانید.
.
9) فکر نکردن پیش از شروع کار
هنگامی که افراد تصمیم به جابجا کردن وسایل می گیرند ، اصولا به فضاهای موجود و کاربردهای آن توجه نمیکنند ، کارشان را آغاز می کنند و با کوهی از وسایل که نمی دانند کجا باید بچپانند روبه رو می شوند. برای جلوگیری از این مشکل، کافیست چند روز قبل از جابجایی به برنامه ریزی جهت سازمان دهی وسایل اقدام کنید ،سعی کنید در مورد اینکه چگونه بهترین استفاده را می توان از این فضا داشت، فکر کنید .بیندیشید که چه کسی قرار است ازین فضا و وسایل استفاده کند خوب فکر کنید این راه حل کلید طلایی جابجایی راحت وسایل است.
.
9) فراموش کردن اقدامات پیشگیرانه
شما می توانید خیلی سریع از انبار شدن وسایل در یک جا خودداری کنید اما حتما باید قبل از اسباب کشی وسایل اضافی را از وسایل دیگر خارج کرده و به دور بریزید.
.
10) خرید محصولات سازمان دهنده، بعد از اسباب کشی، مشکل را برطرف می کند
محصولات سازمان دهنده لزوما مشکلات به هم ریختگی های خانه را برطرف نمی کند بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفش های خود را درست داخل آن قرار ندهید کمکی به شما نخواهد کرد. جهت خرید وسایل سازمان دهنده بعد از اسباب کشی و شناخت نیاز اقدام به خرید کنید.
.
11) برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه و غیر قابل استفاده
هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد معمولا با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه می شویم که هفته ها و شاید ماه هاست از آنها استفاده نکرده ایم. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند ببخشیم. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند آنها را بردارند.
.
12) قرار دادن وسایل در جایی به طور موقت
یکی از اشتباهات رایج در اسباب کشی قراردادن وسایل بطور موقت در جایی دیگر است به هوای اینکه بعد از اسباب کشی به سراغ آنها رفته و در پروسه ی اسباب کشی از دست آنها خلاص خواهیم بود ، این باعث میشود که ما هنگام چیدمان و جابجایی وسایل منزل آنها را فراموش کرده و باعث ایجاد آشفتگی میشود.
.
13) انبار وسایل به امید اینکه روزی مرتب شوند و یا بکار بیایند
جهت خلاصی از وسایل ، بعد از جابجایی و حمل اثاثیه به منزل جدید خیلی از وسایل را در انبار میگذاریم به امید اینکه روزی از آنها استفاده کنیم یا آنها را مرتب کنیم ؛ این اشتباه بزرگیست که هم انرژی زیادی از خانم خانه میگیرد و هم وقت زیادی تلف میشود بهتر است که در قبل از اسباب کشی اینگونه فکر کنیم که امکان انبار کردن هیچ وسیله ای را نداریم.
.
14) همه ی کارها را بر عهده ی یک نفر بودن
گاهی اینگونه می اندیشیم که برای حاکم کردن نظم همه ی کارها را باید بر عهده ی یک نفر بگذاریم ، این کار فشار زیادی بر فرد وارد میکند ، دقتش را پایین آورده و راندمان انرژی اش کم میشود.بهتر است اینگونه فکر کنیم که جابجایی وسایل را بر عهده ی یک نفر بگذاریم.
.
منابع:
.http://barbari-jam.ir
.http://rbbar.net